همایش

بین‌المللی

پرتغال، فارو

طراحی صنعتی، بازاریابی

ایران، پرتغال

مقاله

3 کارگاه آموزشی

همایش بین‌المللی بازاریابی و طراحی پرتقال 2018

سابقه اولین طراحی‌ها بسیار کهن است.شاید بتوان گفت قدیمی‌ترین طرحها مربوط به دورانی است که بشر درون غارها زندگی می‌کرده‌است.نقشهای درون غار لاسکو و آلتامیرا در فرانسه نمونه‌هایی از این قبیل هستند.طراحی مردمان غارنشین با آئین ویژه و به دست افراد معدودی انجام میگرفت.اینطور حدس زده شده که هدف از این نقوش جنبه جادویی برای جلوگیری از سوانح طبیعی و افزایش قدرت در طبیعت بکار میرفته‌است.ابزار طراحی بشر اولیه بسیار ابتدایی بود و از سوخته چوب همراه با چربی و پیه حیوانات استفاده میکردند.

 

بین سده شانزدهم تا سده نونزدهم اهمیت طراحی در مقایسه با اهمیت رنگ‌پردازی بحث اصلی هنرمندان غربی بود و بر این مبنا هنر فلورانسی نیکولا پوسن و انگر از هنر ونیزی روبنس و دلاکروا متمایز شد. در شرق دور از گذشته تاکنون مرزی میان نقاشی و طراحی وجود نداشت و قلمو وسیله اصلی هر دو شاخه محسوب میشده است. در ایران پس از اسلام طراحی به عنوان نقشه‌ای برای نگارگری به حساب می‌آمد و ابتدا طرح را با خطوط بیرنگ بروی کاغذ میکشیدند و سپس به رنگپردازی می‌پرداختند.در اواخر سده دهم هجری/شانزدهم میلادی طراحی از نگارگری مستقل شد و هنرمندانی مانند رضا عباسی، محمدی و شیخ محمد آن را به کمال رساندند.

از همین رو دانشگاه الگارو پرتغال، موسسه هنرهای آفام در صدد برپایی کنفرانس بین المللی بازاریابی و طراحی (ICMD 2018) در مهر ماه 1397 در شهر پرتغال میباشند. از آنجایی که بازاریابی در شاخه های مختلفی در حال گسترش است، تعامل بین رشته ای برای هر 2 رشته میتواند راهگشایی برای ورود بهینه تر در کازارهای کار باشد.

فرصتی استثنایی برای اساتید دانشگاه، دانشجویان و پژوهشگران است تا تجربیات و نتایج پژوهش‌های خود را در ارتباط با موضوعات گوناگون مرتبط با حوزه‌های طراحی و بازاریابی، مبادله و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این رویداد بین‌المللی که در 26 و 27 مهرماه 1397 در شهر فارو (Faro) در کشور پرتغال برگزار خواهد شد، زمینه‌های توسعه و تعالی دانش نظری، انتقال تجربیات و مشارکت در پژوهش‌های فرارشته‌ای را برای پژوهشگران هر دو حوزه فراهم کرده است

0 +
مشارکت کننده
0 +
سخنرانی
0
مقاله
محور مقالات
  • بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی؛
  • بازاریابی و طراحی: نقاط اشتراک؛
  • برند و برندینگ؛
  • خلاقیت و خلق مشارکتی؛
  • شهرهای هوشمند؛
  • طراحی تعامل؛
  • طراحی و بازاریابی ارتباطات؛
  • طراحی و بازاریابی محصول-خدمت؛
  • طراحی و مدیریت کسب‌وکار؛
  • فرایندهای نوآورانه و انسان‌محور؛
  • مدیریت ارتباط با مشتری؛
  • مدیریت طراحی؛
  • طراحی محیطی؛
  • تفکر طراحی؛
زمان‌بندی
01 شهریور ماه 1396
31 اردیبهشت ماه 1397
26-27 مهر ماه 1397
اعلام فراخوان دریافت مقاله
اعلام نتایج داوری مقاله
برگزاری همایش